August 27, 2009

莫非定律


有冇聽過「莫非定律」Murphy's Law? 簡單啲講, 就係指「任何有可能出錯嘅事將會出錯 (Anything that can go wrong, will go wrong)」。亦都係表示「所有嘅程序都有缺陷」,或者「若缺陷有好多個可能性,佢必定會向最壞嘅方向發展」。睇完「莫非定律」嘅定律以後,我就變咗個呢個Law 嘅信徒,忠心不二。

「莫非定律」可以apply落好多生活細微嘅事情上面。講啲活生生例子: 今朝比平時遲咗幾分鐘出門口,當我行緊去巴士站途中,我見到我搭開嘅 No.5S 巴士啱啱走咗,落到山腳,連No.1都走埋,心諗,兩架車都唔同總站開出,但次次都咁啱一齊到,唉,諗住慢慢行,起碼都要等多五分鐘先再有車啦,點知一轉彎,第二架5S將要離開個站!激到我彈起! 係咪咁邪呀?攪到要呆等多十幾分鐘先再有車,仲要係我麻麻地想搭嘅 No.1。 個定律就係咁解,你越唔想佢發生,佢就偏要發生。你冇諗過咁壞後果咩,就真係發生俾你睇。

又或者,落到地鐵,架車度門開住咗,當個腦仲諗緊衝唔衝過去之際,個身已經跑緊過去,永遠就係當你隻腳將要踏入車廂嘅一刻,車門就閂埋,尷尬到爆。最記得有一次,揸住hand carry上機鐵,驚住佢就嚟閂門,著住拖鞋都衝過去,點知煞唔切制,成隻鞋飛咗出去,差啲跣咗落車同月台之間個罅度,好彩月台邊為失明人士而鋪設嘅黃色凸線救咗一命,不過已經瘀爆啦!

話咗「莫非定律」係可以放喺任何一個生活情節裡面,你可以click入去Murphy's Law official site度,搵到幾多發生過喺你身上嘅事?以下幾個我覺得幾攪笑,但好啱聽嘅。

  • 六合彩頭獎四千萬而你終於中獎,但同時你亦發現同樣中頭獎嘅幸運兒有三千個
  • 打golf時,越多人睇住你發球,你嗰球就打得越衰
  • 落雨唔洗車,一洗就落雨
  • 每一個問題解決都會引發新問題
  • 你唔見咗嘢,最先去搵嘅地方,通常都搵唔到,但偏偏亦可能真係喺呢度,不過你冇搵清 楚。反而,你會有機會搵到嘅唔係你諗住搵嘅嘢
不過,又掉番轉嚟講,我地亦可以好樂觀咁諗:「任何有機會成功嘅事都會成功」,個定律冇講明件事一定係必好定必壞,放喺管理學角度睇,俾啲管理人知道,可以發生嘅事,總會發生,咁就可以對所有可能發生嘅事做好周全嘅準備。

No comments: